En juuri nyt muista olenko jo maininnut, että kultani kertoo minulle suurin piirtein juuri silloin, kun olen päättänyt päästä hänestä eroon, jotain mielenkiintoista itsestään. Tai ajatuksistaan. Ja silloin tulee sellaienen olo, etten haluakkaan hänestä eroon, vaikka muuten mienaan räjäyttää pääni aina hänen seurassaan.

Huomasin, kun olin viikon eristäytyneenä kotiini influenssan kourissa, että kun minulle tulee paha olo, minun tulee kamala ikävä tätä armastani. En osaa selittää sitä luotettavasti. Mutta se voi johtua siitä, että kun on paha olo, olisi niin pirun mukava, jos joku silittäisi kylkeä tai päätä. Silloin tulisi hyvä, lämmin ja rauhallinen olo. Ja tämä muuten toimii jos on paha olo tai johonkin sattuu yms.

Mutta, tämä kyseinen henkilö on niin taitava! yritän epätoivoisesti kertoa hänelle miten asian laita on ja hän käyttää naiiviuttani säälimättömästi hyväkseen. Olen huomannut. Useasti. Hän haluaa vielä yrittää.