Olen ollut sairas. Minulla oli kuumetta. Paljon. Kun armaani väliajoin pommitti minua tekstareillaan ja kyseli sellaisia pikku asioita, kuin että minkälaiset ovat tunteeni häntä kohtaan, tunsin hajoavani ristiriidassa. Minun oli häntä niin ikävä. Mutta muistellessani niitä lukuisia tuskan hetkiä, kun tunsin tekeväni vääryyttä meitä molempia kohtaaan, oli täsmällisen vastauksen antaminen hirvittävän vaikeaa. Voin kertoa hänelle kylmän totuuden vasta sitten, kun olen taas viettänyt hänen seurassaan muutaman hetken.

Mutta. Viime päivien aikana armaani on kertonut minulle itsestään täysin uusia asioita. Tai siis, kyllähän minä osasin joitakin asiota arvata. Mutta koen tämän jollain tapaa mielenkintoiseksi. On mielenkiinttoista seurata armaani toimintaa. Psykologiselta kannalta. Tunnen itseni julmaksi. Tulee paha olo.